Svar på vanlige spørsmål

  • Min PIN-kode er sperret. Hva gjør jeg?

    Dersom din PIN-kode er sperret, trenger du ikke å bestille nytt kort. Ring kundeservice så hjelper vi deg. Ha ditt kort tilgjengelig når du ringer.

     

    OBS! Av sikkerhetsmessige grunner tar vi ikke i mot kortinformasjon via e-post.

  • Kan jeg motta fakturaen som eFaktura?

    Med eFaktura mottar du fakturaen direkte i nettbanken. Alle opplysninger er ferdig utfylt, så du trenger bare å godkjenne. eFaktura er både enkelt og miljøvennlig. 

     

    For å opprette eFaktura:

    • Logg inn i nettbanken din og trykk på eFaktura
    • Velg Eurocard, filial av Eurocard AB som leverandør.
  • Hvordan endrer jeg mine personlige opplysninger?

    Ved navneendring eller adresseendring blir vår kundebase oppdatert mot Folkeregisteret. Skriv til oss dersom du ønsker å benytte en annen adresse. 

    Du kan selv endre ditt telefonnummer og e-postadresse ved å logge inn til Mitt Eurocard.

  • Hva er Mitt Eurocard?

    Ved å logge inn til Mitt Eurocard kan du:

    • sjekke saldo, transaksjoner og fakturaer
    • oppdatere dine kontaktopplysninger
    • søke om å delbetale eller endre kredittreserven.
    • eksportere dine transaksjoner til Excel slik at du enkelt kan lage budsjetter eller reiseregninger.

     Du logger enkelt inn til Mitt Eurocard ved å bruke BankID eller engangskoder via SMS til din mobil.

     

    Har du problemer med å logge inn? Her finner du våre vanligste spørsmål og svar.

  • Hva gjør jeg dersom jeg mister kortet mitt?

    Dersom du har mistet kortet ditt eller det har blitt stjålet, må du sperre det så raskt som mulig.

     

    Ring vår 24-timers sperretjeneste: + 47 21 01 53 20.

     

    Husk alltid å politianmelde stjålet kort. Dersom kortet er stjålet i utlandet, bør du anmelde det ved den lokale politistasjonen, eller umiddelbart ved hjemkomst.

     

    Dersom du oppdager uautoriserte kjøp eller uttak på kortet ditt, må du reklamere.

  • Hvor kan jeg bruke Eurocard?

    Eurocard er koblet til Mastercard, og aksepteres over hele verden.

     

    Er du likevel usikker på om kortet aksepteres eller om du kan ta ut kontanter på din destinasjon? Søk på mastercard.com etter minibanker som tar Eurocard. 

  • Hva er kontaktløse betalinger?

    Kontaktløst betyr at kortet leses av når du holder det inntil betalingsterminalen i stedet for å dra eller sette kortet inn i terminalen. Ditt kort har denne funksjonen dersom det har symbolet for kontaktløse betalinger.

    nfc-symbol

    Når du ser symbolet på en betalingsterminal trenger du ikke å sette inn kortet - du bare holder det inntil terminalen for å betale.

     

    Handler du for mer enn 200 kroner må du taste PIN-kode, men handler du for mindre, holder det at du "blipper".

  • Hvordan gjør jeg en kontaktløs betaling?

    Alt du trenger å gjøre er å holde kortet inntil betalingsterminalen.

    • Når du handler legger du kortet inntil betalingsterminalen og blipper. Når du hører et pip er betalingen klar.
    • Du kan handle kontaktløst for inntil 200 kroner uten PIN-kode. Men som en ekstra sikkerhet må du noen ganger oppgi PIN-koden også for mindre kjøp.
    • Dersom du har flere kort i lommeboken med mulighet for kontaktløs betaling, må du ta hvert kort for seg når du betaler.
  • Hvordan aktiverer jeg kortet slik at det fungerer kontaktløst?

    Første gang du benytter kortet ditt i en betalingsterminal med chip, blir det automatisk aktivert for kontaktløs betaling.

     

    Dersom du ikke ønsker denne tjenesten i kortet ditt, kontakter du kundeservice.

  • Hva er en digital lommebok?

    Det kan være en app i din mobiltelefon, en smartklokke, et surfebrett eller en pc som har oversikt over kortene dine når du skal handle i butikk.

     

    Du velger hvilket kort du vil betale med og legger det øverst i din digitale lommebok. Men du kan alltid velge hvilket kort du vil bruke når du skal betale.   

  • Skal jeg betale med kortet i lokal valuta eller norske kroner i utlandet?

    Når du bruker kortet ditt i utlandet, kan du få spørsmål om du vil betale i norske kroner. Vi anbefaler å svare nei på det spørsmålet. Betal isteden i lokal valuta. Butikkens kurs er ofte dårligere enn den kursen Eurocard bruker.  

    Her kan du se hvilken kurs som brukes ved omregning av dine utenlandske kjøp til norske kroner.

  • Kan jeg ta ut valuta på et vekslingskontor?

    Ja, men dersom du tar ut valuta på et vekslingskontor regnes det som et kontantuttak med tilhørende kostnad.

    Pris og vilkår privatkortPris og vilkår firmakort

  • Kan jeg sperre mitt kort for kjøp i utlandet?

    Vi jobber kontinuerlig med å tilby så sikre og enkle løsninger som mulig for våre kunder. For tiden tilbyr vi ikke denne muligheten, men vi gjør en konstant vurdering av dette. Som kunde er du alltid beskyttet mot økonomiske tap så lenge du ikke har handlet uaktsomt.

 

  • Hvordan kan jeg føle meg trygg når jeg bruker kortet mitt på nettet?

    Bruk Eurocard og ikke et bankkort som er koblet til din bankkonto. Da kan du i fred og ro sjekke alle transaksjoner før du betaler fakturaen.

     

    Nyttig å tenke på når du bruker kortet på nettet:

    • Oppgi aldri kortnummer, koder eller personlige opplysninger i noen annen sammenheng enn når du skal betale
    • CVC er den tresiffrede koden til høyre for signaturfeltet på baksiden av kortet. Den etterspørres ofte av sikkerhetsmessige grunner ved betaling på nettet
    • Mange butikker informerer om sine sikkerhetsregler på deres hjemmesider
    • Dersom du blir feilaktig belastet kan du kontakte oss for å gjøre en reklamasjon
  • Hvor kan jeg bruke mitt kort?

    Eurocard er koblet til Mastercard som betyr at det aksepteres over hele verden, både på nettet og i butikk. Alle butikker som har Mastercards logo på sin nettside aksepterer Eurocard som betaling.

  • Kan jeg sperre mitt kort for nettkjøp?

    Vi jobber kontinuerlig med å tilby så sikre og enkle løsninger som mulig for våre kunder. For tiden tilbyr vi ikke denne muligheten, men vi gjør en konstant vurdering av dette. Som kunde er du alltid beskyttet mot økonomiske tap så lenge du ikke har behandlet kortet uaktsomt.

  • Hva er en digital lommebok?

    Det kan være en app i mobilen, i smartklokken, i nettbrettet – eller hvis du handler på nettet, også en pc som har oversikt over kortene dine når du skal handle.


    Du velger hvilket kort du vil betale med og legger det øverst i den digitale lommeboken. Du kan alltid veksle mellom hvilket kort du vil bruke når du skal betale.  

  • Hva er Mastercard SecureCode?

    Dette er en global sikkerhetsstandard som mange nettbutikker er tilknyttet. Det betyr at du bekrefter kjøpet på nettet med BankID eller med engangskode via sms.

     

    Mangler du BankID?  Kontakt nettbanken din for aktivering av BankID – mer informasjon om dette finner du på bankid.com.

     

    Logg inn på Mitt Eurocard for å sjekke at du har riktig mobilnummer registrert hos oss. 

  • Hva er en digital lommebok?

    Det kan være en app i din mobiltelefon, en smartklokke, et surfebrett eller en pc som har oversikt over kortene dine når du skal handle.

     

    Du velger hvilket kort du vil betale med og legger det øverst i din digitale lommebok. Men du kan alltid velge hvilket kort du vil bruke når du skal betale.

     

    De nye digitale lommebøkene fungerer som betaling over hele verden. Men dersom du må sette kortet inn i betalingterminalen, vil det ikke fungere å betale med mobilen, som f eks bensin- og parkeringsautomater.  

  • Hvordan fungerer en betaling med kort i mobilen?

    For å kunne betale med Eurocard i mobilen trenger du bare å koble kortet ditt til noen av de betalingsappene/-tjenestene som finnes, f eks App Store eller Google Play.

     

    Last ned appen og følg anvisningene for å legge inn kortoppysningene i ditt Eurocard.

     

    Slik betaler du:

    • Hold mobilen inntil betalingsterminalen.
    • Beløpet vises i mobilen og du bekrefter kjøpet med ditt fingeravtrykk eller en PIN-kode som du selv har valgt.
    • Kjøpet kommer som vanlig på fakturaen.       
  • Hvor sikkert er det å betale med kort i mobilen?

    Som kunde er du alltid beskyttet mot økonomiske tap så lenge du ikke har behandlet kortet uaktsomt.

     

    Les mer om sikkerhet og kort

  • Hva gjør jeg dersom betaling i mobilen ikke fungerer?

    Dersom gyldighetstiden ikke er utløpt eller kortet er sperret, er sannsynligvis problemet koblet til butikkens betalingsterminal elller til betalingsappen. Dersom du fortsatt har problemer, kontakt oss så hjelper vi deg.

  • Hvor lenge er kortet gyldig?

    Kortets gyldighetperiode finner du på kortet under kortnummeret. De to første siffrene angir måneden og de to siste angir år. Kortet er gyldig hele sluttmåneden. Våre kort er som regel gyldige i tre år.

    Et nytt kort sendes automatisk til deg når utløpstiden nærmer seg.

  • Kan jeg ta ut kontanter med mitt Eurocard?

    Her ser du de vanligste kontantuttaksgrensene i Norge og utlandet. 

     

    Innland/Utland

     Kontantuttaksgrenser

    Per 24 timer 

    Per 30 dager

     

     10 000 /10 000

     20 000 /40 000

    En uttakskostnad tilkommer ved kontantuttak.


    Pris og vilkår privatkortPris og vilkår firmakort

  • Hva gjør jeg hvis kortet ikke virker?

    Kontroller at chip og magnetstripe ikke er skadet. Av og til kan det være butikken som har tekniske problemer.

     

    Dersom kortet fortsatt ikke virker, kan du kontakte oss slik at vi får sendt deg et nytt kort.

  • Hva er CVC eller CVC-kode?

    Det er den tre-sifrede koden til høyre for signaturfeltet på baksiden av kortet. Koden etterspørres ofte av sikkerhetsmessige grunner ved betaling på nettet.

  • Kan jeg velge egen PIN-kode?

    Ja, med Eurocard kan du velge din egen kode som er lett å huske.


    Ring kundeservice og be om å få velge egen PIN-kode. Ha ditt kort tilgjengelig når du ringer.

     

    OBS! Av sikkerhetsmessige grunner tar vi ikke i mot kortinformasjon via e-post.

     

    Du vil motta et brev i posten hvor du får mulighet til å velge din egen PIN-kode. Dette må gjøres innen 10 dager. 

  • Min PIN-kode er sperret. Hva gjør jeg?

    Dersom din PIN-kode er sperret, trenger du ikke å bestille nytt kort. Ring kundeservice så hjelper vi deg. Ha ditt kort tilgjengelig når du ringer.

     

    OBS! Av sikkerhetsmessige grunner tar vi ikke i mot kortinformasjon via e-post.

  • Hva er Mitt Eurocard?

    Ved å logge inn til Mitt Eurocard kan du:

    • sjekke saldo, transaksjoner og fakturaer
    • oppdatere dine kontaktopplysninger
    • søke om å delbetale eller endre kredittreserven.
    • eksportere dine transaksjoner til Excel slik at du enkelt kan lage budsjetter eller reiseregninger.

     Du logger enkelt inn til Mitt Eurocard ved å bruke BankID eller engangskoder via SMS til din mobil.

     

    Har du problemer med å logge inn? Her finner du våre vanligste spørsmål og svar.

 

 

  • Hvem kan delbetale?

    Du som har et privat Eurocard, kan velge å delbetale din faktura. 

     

    Du kan også delbetale din faktura hvis du har Eurocard Corporate Gold eller Eurocard Corporate Platinum med personlig betalingsansvar forutsatt at din arbeidsgiver har avtale om delbetaling for sine ansatte.

     

    For å kunne delbetale fakturaen, må du ha en kredittreserve i kortet ditt. Søk om kredittreserve og få svar direkte ved å logge inn på Mitt Eurocard.

  • Hva er en kredittreserve?

    For å kunne delbetale din faktura, må du ha en kredittreserve i kortet ditt. Dette koster ingenting ekstra, og du betaler bare rente for de månedene du velger å ikke betale hele fakturabeløpet.

     

    Du kan velge kredittreserve på minimum 10 000 kr (maks. 15 % av din årsinntekt).

     

    Det er fortsatt ingen øvre grense for hvor mye du kan handle med ditt Eurocard.

  • Hvordan søker jeg om delbetaling?

    Hvis du ikke allerede har muligheten til å delbetale din faktura eller vil endre din kredittreserve, kan du enkelt søke om dette via vår app, eller ved å logge inn på Mitt Eurocard.

  • Hvor mye kan jeg delbetale på min faktura?

    Du velger selv hvor mye du vil betale når fakturaen kommer, men på forfallsdato må du betale minst 3 % av den benyttede kredittgrensen, eller minimum 300 kr. Det laveste beløpet som skal betales, står oppgitt på fakturaen. Du kan selvsagt også betale hele fakturaen umiddelbart.

     

    Har du handlet ut over din kredittreserve, må også denne summen innbetales, da du bare kan delbetale beløpet innenfor kredittreserven.

     

    Et eksempel:

    Dersom du har en kredittreserve på 20 000 kr og har handlet for 25 000 kr, så kan du delbetale 20 000 kr av det totale fakturabeløpet. Fakturaen vil lyde på 25 000 kr og du må betale minst 3 %, i dette tilfellet 5 600 kr (20 000 kr x 3 % = 600 kr, samt 5 000 kr som er det beløpet som overstiger din kredittreserve).

     

    Dersom du hadde handlet for 20 000 kr, ville minimumsbeløpet til betaling være 600 kr (20 000 kr x 3 %).

  • Hva koster det å delbetale min faktura?

    Det koster ikke noe ekstra å ha en kredittreserve for å kunne delbetale, og du betaler bare rente de månedene du velger å ikke betale hele fakturabeløpet.

     

    Under pris og vilkår kan du lese mer om priser som gjelder for ditt kort, samt et regneeksempel på effektiv rente, når du velger å delbetale.

    Pris og vilkår privatkort

    Pris og vilkår firmakort

  • Hva gjør jeg dersom jeg mister kortet mitt?

    Dersom du har mistet kortet ditt eller det har blitt stjålet, må du sperre det så raskt som mulig.

     

    Ring vår 24-timers sperretjeneste: + 47 21 01 53 20.

     

    Husk alltid å politianmelde stjålet kort. Dersom kortet er stjålet i utlandet, bør du anmelde det ved den lokale politistasjonen, eller umiddelbart ved hjemkomst.

     

    Dersom du oppdager uautoriserte kjøp eller uttak på kortet ditt, må du reklamere.

  • Det er uautoriserte kjøp/uttak på mitt kort, hva gjør jeg?

    Dersom du har uautoriserte kjøp/uttak på ditt kort, kontakter du oss for å gjøre en reklamasjon.

  • Finnes det mer informasjon om et kjøp eller et uttak enn det jeg selv kan se på fakturaen eller på Mitt Eurocard?

    Vi kan svare på om kjøpet er godkjent med PIN-kode eller MasterCard SecureCode, samt tidspunktet for kjøpet. Vi har ingen kopi av kvitteringer; de finnes på det aktuelle utsalgsstedet.

  • Skal jeg kontakte dere eller utsalgsstedet?

    Du skal alltid først kontakte utsalgsstedet. Butikken/bedriften hvor du har benyttet kort som betalingsmiddel, har ansvar for eventuelle feil i henhold til gjeldende lovgivning. Reklamasjonen skal derfor først rettes mot utsalgsstedet, ikke mot Eurocard. Hvis du ikke får hjelp fra utsalgsstedet, kan du kontakte Eurocard.

  • Fakturaen inneholder et utsalgssted som jeg ikke kjenner igjen, men jeg kjenner igjen beløpet. Hva skyldes det?

    Eurocard er en betalingsformidler, og vi behandler tredjepartsinformasjon som vi får fra banken til utsalgsstedet. Det hender at butikker formidler betalinger under et annet navn enn det som står på butikkdøren eller på hjemmesiden. Dette kan også ha med eierforhold å gjøre.

  • Når må jeg sperre kortet?

    Hvis du har mistet kortet, må du sperre det så snart som mulig. Sperr kortet når som helst, hele døgnet, ved å ringe 21 01 53 20.

  • Hvordan sperrer jeg kortet mitt?

    Du kan sperre kortet ditt når som helst på døgnet ved å ringe oss på telefon + 47 21 01 53 20. Husk at du skal politianmelde forholdet. Dersom du har blitt frastjålet kortet utenlands, prøv alltid å politianmelde forholdet lokalt, evt så fort som mulig etter at du kommer hjem.

  • Skal jeg politianmelde uautoriserte kjøp?

    All kriminell virksomhet skal politianmeldes. Også uautoriserte kjøp.

  • Hvordan foretar jeg en reklamasjon?

    Følg instruksjonen i skjemaet for å foreta en reklamasjon.

  • Hvor lang er behandlingstiden for en reklamasjon?

    Målet vårt er å behandle saken din innen tre uker. Når du sender inn reklamasjonen, får du automatisk informasjon om hvor lang behandlingstid du kan regne med.

  • Hva gjør jeg hvis jeg har foretatt en reklamasjon og oppdager at kjøpet var korrekt?

    Informer oss så snart som mulig via kontaktinformasjonen du fikk i forbindelse med reklamasjonssaken.

  • Jeg vil ikke betale for et kjøp jeg ønsker å reklamere på. Hva gjør jeg?

    Hvis du har behov for å foreta en reklamasjon, kan vi – avhengig av situasjonen og etter behovsprøving – gi deg utsettelse på betaling av reklamasjonsbeløpet.

  • Får jeg en ny faktura hvis dere betaler meg erstatning?

    Hvis vi korrigerer fakturabeløpet ditt, får du ikke ny faktura. Du justerer selv beløpet ved innbetaling.

  • Hvilke regler gjelder dersom et flyselskap går konkurs?

    Dersom et flyselskap er begjært konkurs og du har booket og betalt en reise med kort, skal du aller først kontakte flyselskapet eller din reisearrangør for mer informasjon.

     

    Ved denne type konkurser gir Finansavtaleloven § 54b forbrukere (dvs. privatpersoner) mulighet til å fremme reklamasjon til kortselskapet dersom selskapet ikke kan levere tjenesten og etter utredning ha mulighet til en viss erstatning. Dette gjelder kun dersom forbrukeren har kjøpt billetten direkte fra flyselskapet eller gjennom et reisebyrå og gjelder bare den delen av reisen som ikke kunne benyttes og bare den delen som gjelder selskapet som er begjært konkurs. 

     

    Har du kjøpt reisen gjennom et reisebyrå, erstattes ikke bestillingsgebyr eller andre gebyrer fra reisebyrået. Reklamasjonsretten gjelder ikke for flyforbindelser, transport til og fra flyplassen, hotell eller lignende. Kortets tilleggsreiseforsikring dekker ikke utgifter forårsaket av flyselskapets konkurs. Du kan ikke reklamere en reise eller få kompensasjon for en reise hvis tilsvarende kompensasjon er blitt utbetalt fra annet hold.

     

    Når du reklamerer kjøpet, må du legge ved dokumenter som bekrefter at flyselskapet er begjært konkurs og at du har forsøkt å kontakte dem eller reisebyrået du bestilte gjennom. Legg også ved svaret du fikk av dem. Du må også legge ved en bestillingsbekreftelse eller flybillett som viser reisedato, bestillingsnummer/billettnummer, navn på passasjerer samt billettprisen.

     

    Husk at dersom du bare vil reklamere en del av reisen, f.eks. hjemreisen, eller om en del av reisen er bestilt gjennom et annet selskap, må prisen på den delen du vil reklamere, fremgå. Det er viktig at vi får så fullstendig dokumentasjon som mulig slik at behandlingen av saken blir lettere og går raskere.

  • Har Eurocard kopier av kvitteringer?

    Nei, Eurocard er en betalingsformidler, og all kommunikasjon med utsalgsstedet skjer elektronisk. Utsalgsstedet er underlagt bokføringsloven og plikter å ta vare på betalingsbilag. Derfor kan du henvende deg til butikken hvis du vil ha en kvitteringskopi.

  • Jeg har kjøpt en vare som er forfalsket eller defekt, eller som ikke er som forventet. Hva gjør jeg?

    Prøv først å løse saken direkte med utsalgsstedet. Mange ganger løser saken seg ved dialog med dem. Hvis du ikke får hjelp av utsalgsstedet, kan du sende inn en reklamasjon. Følg instruksjonen i skjemaet. Vær oppmerksom på at du først må ha kontaktet utsalgsstedet for å få til en løsning, for at vi skal kunne hjelpe deg.

  • Jeg har ikke fått varen jeg har bestilt. Hva gjør jeg?

    Du skal alltid først kontakte utsalgsstedet og spørre hvorfor varen ikke er kommet. Hvis du har fått oppgitt en leveringsdato, må du vente til den datoen er passert. Hvis du ikke har fått oppgitt en leveringsdato, kan vi ikke hjelpe deg før 30 dager etter kjøpsdatoen. Hvis utsalgsstedet ikke kan eller vil hjelpe deg med å fremskaffe varen, har du mulighet til å reklamere hos oss.

  • Hvordan jobber Eurocard med sikkerhet?

    Det er viktig for oss at våre kunder føler seg trygge når de bruker våre kort. Hver dag gjennomføres flere millioner transaksjoner med kort, i butikker og på nettet. Det er veldig sjelden noe går galt eller at noen kunder opplever bedrageri.

     

    Men hvis noe tross alt skulle skje, er du som Eurocard-kunde alltid beskyttet mot økonomiske tap så lenge du ikke har handlet uaktsomt.

     

    Eurocard arbeider kontinuerlig for å opprettholde sikkerheten. Dette gjør vi gjennom døgnet-rundt-overvåking av transaksjoner som vi betrakter som mistenkelige. Vi har lang erfaring og gode rutiner i å håndtere eventuelle mistanker om kortbedragerier og vi går raskt inn med forholdsregler for å minimere skadene.

  • Hva skal jeg tenke på når det gjelder sikkerheten i forbindelse med kortet mitt?

    Her er noen punkter det er lurt å ha i tankene når du handler med kort på nettet:

    • Behandle alltid kortet ditt som den verdigjenstanden det er
    • Vær særlig forsiktig med kortet hvis noen krever oppmerksomheten din på en påtrengende måte, for eksempel på et marked eller ved en minibank
    • Gi aldri fra deg PIN-koden din til andre
    • Kontroller alltid beløpet før du godkjenner et kjøp. Når du har tastet inn PIN-koden din, har du godkjent kjøpet
    • Når du får fakturaen, må du kontrollere at beløpene stemmer med kvitteringene dine.
    • Hvis du mister kortet, må du sperre det umiddelbart. Ring +47 21 01 53 20 (åpen hele døgnet).
  • Hva er phishing?

    Phishing betyr at bedragere prøver å få tak i sensitiv informasjon, for eksempel via telefon eller e-post. Som oftest blir du som kunde bedt om å oppgi kortnummer og koder. Vi oppfordrer deg til aldri å gi sensitiv informasjon til uvedkommende.


    Husk at vi ikke ber om sensitiv informasjon, som kortnummer eller koder, via e-post eller telefon.

  • Hva er skimming?

    Skimming betyr at bedragere kopierer informasjonen som finnes i magnetstripen på kortet, og lager et falskt kort ved hjelp av denne informasjonen. Koden kan for eksempel fanges opp med skjulte kameraer i nærheten av betalingsterminalen eller minibanken. Derfor er det viktig at du skjuler koden din ved å holde en hånd over tastaturet.

     

    Steder hvor kun chip anvendes, dvs. hvor bare halve kortet stikkes inn i betalingsterminalen, gir ingen muligheter til å lese av magnetstripen, og skimming er derfor ikke mulig.

Betal når og hvordan du vil

Nye tekniske løsninger innebærer nye smartere betalingsmetoder, tilpasset behovene dine.

Les mer om digitale betalinger

Selvsagt tør du å handle på nettet!

Kortsvindlere er oppfinnsomme og finner stadig nye måter å svindle på. Men hos Eurocard er vi minst like oppfinnsomme når det gjelder å oppdage og stoppe slik svindel.

Selvsagt tør du å handle på nettetUautoriserte kjøp i kortet ditt? Reklamer!Vi passer på kortet ditt

Local currency please!

Når du betaler med kort i utlandet, får du ofte spørsmål om du vil betale i lokal valuta eller norske kroner. Velg lokal valuta! Det tjener du nesten altid på.

Les om flere reisetips